ورود موکلین




گروه مشاورین رهپوی دات کام
ما دیدگاه شما را نسبت به دفاتر ارائه دهنده خدمات مهاجرتی تغییر می دهیم. صداقت ما، اعتبار ما و راز موفقیت شما

توقف پذیرش پرونده ها از تاریخ 7 می 2010 چیست و چه تاثیراتی بر روند مهاجرت به استرالیا دارد؟

توجه! این خبر مربوط به سال 2010 می باشد و در آرشیو اخبار سایت رهپوی قرار گرفته است. اخبار جدید را از کانال خبری رهپوی در تلگرام دنبال نمایید.

قبل از اینکه مطالب زیر را مطالعه نمایید، جهت اینکه در جریان تحولات پر فراز و نشیب قوانین مهاجرت به استرالیا قرار بگیرید به شما پیشنهاد می دهیم اخباری که در زمینه تغیرات 8 فوریه 2010 در سایت ما درج گردیده بود را مطالعه نمایید.

مشاورین ما دارای سوابق طولانی می باشند و خوشبختانه تا کنون توانسته اند در مواقع بحرانی به موقع و بصورت اصولی موکلین خود و بقیه را در جریان تغیرات و تاثیرات ناشی از آنها قرار دهند. دفتر ما در راستای اهداف خود در جهت اطلاع رسانی به موقع و دقیق به موکلین خودمان و باقی هموطنانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند مطالب زیر را که برگرفته از سایت اداره مهاجرت استرالیا، و نظرات و تحلیلهای مشاورین رهپوی دات کام می باشد در اختیار شما قرار می دهد. این مطالب به مرور کاملتر گردیده و پاسخ به چند سوال متداول نیز به آنها اضافه خواهد گردید.

در تاریخ 7 می 2010 (17 اردیبهشت 1389) اداره مهاجرت استرالیا اعلام نمود که به مدت یک ماه و بیست و سه روز از پذیرفتن پرونده های مهاجرتی معذور خواهد بود. این تعلیق شامل حال همه افرادی خواهد گردید که از طریق مهارت و تخصص در خواست اقامت دائم (ویزای 175) و یا درخواست اقامت از طریق اسپانسرشیپ (ویزای 176 و 475) را بنمایند.

دلایلی که اداره مهاجرت استرالیا برای این تعلیق عنوان نموده است به شرح زیر می باشد:

- تعداد پرونده هایی که جهت برسی در نوبت می باشند همچنان در حال افرایش می باشند و به نظر می رسد که تعداد پرونده های رسیده از میزان ظرفیت مورد نظر بیشتر می باشد.

- اداره مهاجرت قصد دارد با بکار گیری این تعلیق مطمئن گردد که ماهیت تخصصی پرونده های مهاجرتی بصورت تمام و کمال با بازار کار کنونی استرالیا و مشاغل مورد نیاز همخوانی دارد.

- همچنین این تعلیق فرصت خوبی را به اداره مهاجرت استرالیا خواهد داد تا فاز به روز رسانی لیست مشاغل استرالیا را با آرامش بیشتر و در فرصت بهتر انجام دهد.

برای افرادی که در جریان وقایع قبل مخصوصا از سپتامبر 2009 به اینطرف نمی باشند به صورت خلاصه عنوان می نماییم که در سپتامبر 2009 اداره مهاجرت استرالیا یک تغیراتی در لیست مشاغل و اولویت بندیهای مدت زمان برسی پرونده های مختلف اعمال نمود که دوباره در فوریه 2010 آن تغیرات و اولویت بندیها را متحول کرده و قول داد که در تاریخ 30 آوریل 2010 کلا یک لیست جدید مشاغل مورد نیاز را اعلام کند و اواسط سال 2010باقی لیستها کاملا حذف گردند. بگذریم که دوباره روز 30 آوریل که قرار بود لیست جدید را اعلام کنند، به جای آن اعلام کردند که در ماه می 2010 این کار را انجام خواهد داد که اولین خبر ماه می هم این است که فعلا پرونده ای به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نشود.

این تعلیق از روز 17 اردیبهشت 1389 تا روز 9 تیر 1389 به اجرا در خواهد آمد و اگر فردی یا افرادی در این فاصله زمانی پرونده خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایند، متاسفانه پرونده آنها (حوشبختانه همراه با هزینه اداره مهاجرت!) به آنها عودت داده خواهد شد تا بتوانند دوباره پس از 9 تیر 1389 پرونده خود را جهت برسی به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایند. البته اگر هنوز تخصصشان در لیست مشاغل مورد نیاز جدید استرالیا قرار داشته باشد.

اداره مهاجرت عنوان نموده است افرادی که پرونده شان آماده است اما هنوز ارسال نکرده اند (آنلاین لاج نکرده اند) اگر تا نیمه شب 7 می 2010 (به وقت استرالیا) پرونده خود را ارسال نمایند (آنلاین لاج کنند) با مشکلی مواجه نخواهند گردید. چون تعلیق شامل آنها نشده و پروند ه شان بر اساس لیست مشاغل فعلی برسی خواهد گردید. می توان گفت افرادی (همراه با تعدادی از موکلین خودمان) که در این دو سه ماه گذشته سریع عمل کرده و پاسخ ارزشیابی خود را دریافت نمودند و پرونده شان به اداره مهاجرت استرالیا ارسال گردید از موقعیت خوب استفاده نمودند.

اما اگر افرادی هستند که پرونده شان آماده لاج کردن است و می خواهند آن را با پست ارسال نموده و لاج نمایند باید فعلا صبر نمایند چون اگر پرونده شان را ارسال نمایند به این محدوده زمانی تعلیق خورده و پرونده شان عودت داده خواهد شد.

ترجمه یکی از سوالات جالب که از اداره مهاجرت شده را در اینجا برایتان می آوریم:

شخصی پرسیده است که این منصفانه نیست که شما پی در پی قوانین مهاجرت را تغییر می دهید. چرا از قبل اطلاع رسانی نمی کنید؟ اداره مهاجرت استرالیا پاسخ داده است: کلید اصلی سیاست مهاجرتی استرالیا این است که قوانین مهاجرتی باید بر اساس نیازهای سیاسی و اجتماعی روز استرالیا تنظیم گردند. پس هر زمان که این نیازها تغییر کنند، قواننین مهاجرتی استرالیا نیز تغییر خواهند نمود.

با همه این احوال در نظر داشته باشید که این تعلیق به صورت موقت و برای مدت زمان محدود تنظیم شده است.

نتیجه: 1- از طریق مشاغلی جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص اقدام نمایید که به دانش آکادمیک بالاتری نیاز داشته باشند. احتمالا پزشکان، پرستارانپیشنهاد ما: اگر به مهاجرت به استرالیا به صورت جدی فکر می کنید این را بدانید که استرالیا هم مثل همه کشورهای دیگر حق این را دارد که بر اساس منافع یک جانبه خود سیستم پذیرش مهاجر کشورش را تنظیم نماید. شما هم باید به این فکر باشید که شرایط خودتان را با نیازهای آنها منطبق نموده و از فرصتهای موجود استفاده نمایید. باید خیلی دقیق عمل نمایید. نه جزو افرادی باشید که از ترس تغییر قوانین همیشه در گرفتن تصمیم نهایی خود جهت اقدام مردد می باشند و فرصتها را یکی پس از دیگری از دست می دهند و نه در گروه افرادی باشید که در زمینه رعایت اصول و موازین تنظیم یک پرونده موفق سهل انگاری می نمایند و جهت مهاجرت از برنامه منظم و خاصی پیروی نمی کنند. متاسفانه هر دو گروه مذکور می توانند با یک نتیجه منفی رو به رو گردند. افرادی موفق خواهند بود که با توجه به هزینه هاو سختی هایی که جهت تهیه مدارک مورد نیاز می کشند می توانند توسط خودشان یا توسط استفاده از مشاورین حرفه ای، با توجه به شرایط روز مهاجرتی برنامه خوبی را با رعایت زمانبندی مناسب پیش گرفته و در صورت بروز تغیرات غیر قابل پیشبینی بتوانند در صورت امکان شرایط پرونده خود را طوری تغییر دهند که در صد موفقیت آن بالاتر رود.

سوال: من پاسخ ارزشیابی خود را از سازمان ارزشیابی مدارک دریافت نموده ام. با توجه به این تعلیق اقدام نمایم یا خیر؟
پاسخ: پیشنهاد ما این است که اگر از طریق اسپانسر می خواهید اقدام نمایید، از این فرصت استفده نموده و اسپانسر شیپ را هم دریافت نمایید. زمانی که پاسخ اسپانسرشیپ را دریافت نمودید دوران تعلیق هم سپری خواهد شد و مدارکتان آماده ارسال به اداره مهاجرت خواهد بود. این را بدانید که اگر اسپانسر داشته باشید حتی اگر شغلتان در لیست مشاغل مورد نیاز جدید هم نباشد، اداره مهاجرت استرالیا پرونده شما خواهد پذیرفت. همانطور که در اخبار سایت ما (رهپوی دات کام > اخبار) ملاحظه نموده اید سیاست جدید اداره مهاجرت استرالیا بر مبنای نیاز ایالتها به نیروی کار استوار خواهد بود و اگر ایالتی به تخصص شما نیاز داشته باشد شانس پذیرش پرونده شما از طرف اداره مهاجرت وجود خواهد داشت.

سوال: من هنوز هیچ گونه اقدامی نکرده ام اما شما در سایت خودتان پاسخ ارزشیابی رایگان من را مثبت اعلام نموده اید، حال نمی دانم با توجه به این شرایط اقدام نمایم یا خیر. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ: اگر پاسخ ارزشیابی رایگان شما در سایت ما مثبت بوده است بدانید که یا ما احتمال زیاد داده ایم که شغلتان در لیست مشاغل مورد نیاز جدید وجود خواهد داشت و یا می دانیم که در حال حاضر ایالتهایی وجود دارند که اسپانسر شما بشوند. اما همانطور که ملاحظه می فرمایید قوانین اداره مهاجرت استرالیا در هر زمان قابل تغییر می باشند و فاصله زمانی این تغییرات به مرور زمان کوتاه تر می شود. حال شما دو راه در پیش رو دارید: راه اول این است که اقدام ننمایید به این امید که روزی قوانین مهاجرت استرالیا به یک ثبات نسبی برسند و بتوانید با خیال راحت پرونده خود را نسبت به شرایط آن روز تنظیم نموده و به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایید. این انتخاب یک خوبی که دارد این است که هزینه هایی نمی کنید که پس از مدتی به دلیل تغییر احتمالی قوانین مهاجرت به استرالیا بی نتیجه بمانند. اما یک نقطه منفی که دارد این است که این احتمال خیلی ضغیف است که شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا هیچ گاه به ثبات برسند چون سیاست آن بر اساس رسیدن به ثبات پایه ریزی نشده است و همیشه بر اساس نیازهای اقتصادی و اجتماعی استرالیا قابل تغییر خواهند بود. به همین دلیل شاید صبر کردن بتواند باعث از دست دادن موقعیتهایی گردد که ممکن است در آینده وجود نداشته باشند. در مچموع پیشنهاد ما این است که اگر به لحاظ بودجه اقتصادی در موقعیتی می باشید که اگر اقدام نمایید و بر اساس تغییر قوانین احتمالی در آینده کارتان به نتیجه نرسد، هزینه های اعمال شده ضربه اقتصادی غیر قابل تحملی به شما وارد خواهد نمود، پس دست نگه داشته و اقدام نکنید. در واقع هیچگاه برای مهاجرت به استرالیا از این طریق اقدام نکنید چون مهاجرت امری دو جانبه است. در یک طرف شما قرار دارید با شرایط شغلی و تحصیلی خودتان و در طرف دیگر کشور میزبان قرار داد که می تواند بسته به شرایط روز خودش پرونده قوانین مهاجرتی را وضع نموده و بر اساس آن قوانین، پرونده شما را بپذیرد یا نپذیرد. راه حل دوم این است که اقدام نمایید به امید که قوانین طوری تغییر نکنند که شما نتوانید پرونده خود را متناسب با تغییرات بوجود آمده تنظیم نمایید. خوبی این روش این است که شما همیشه یک قدم جلوتر خواهید بود. به این معنی که اگر فرضا اداره مهاجرت استرالیا در اواسط سال میلادی 2010 اعلام نمود که از این پس دیگر هیچ پرونده ای را نخواهد پذیرفت مگر اینکه تا تاریخ (به عنوان مثال جولای 2010) به اداره مهاجرت استرالیا ارسال شده باشند، شما دیگر نیازی نخواهد بود که در آن زمان تازه به فکر تهیه مدارک برای ارزشیابی و یا اخذاسپانسر بیافتید (که این فرصت را نخواهید داشت) بلکه می توانید از موقعیت استفاده نموده و پرونده خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایید. نکته منفی این راه حل این می باشد که اگر اقدام نمایید و قبل از اینکه پرونده تان در اداره مهاجرت استرالیا ثبت گردد قوانین به ضرر شما تغییر یابند طوری که نتوانید باقی مراحل را انجام دهید هزینه ها و وقتی که صرف تهیه مدارک نموده بودید از دست خواهند رفت، پس باز هم توانایی اقتصادی شما در اینجا می تواند نقش مهمی داشته باشد. از طرف دیگر اگر اقدام نمایید و قوانین طوری تغییر نکنند که پرونده تان متوقف گردد برگه برنده خوبی خواهید داشت. به نظر مثل بلیط بخت آزمایی می رسد! اینطور نیست؟ البته که جای تاسف دارد که اینگونه باشد.

جهت کپی مطالب این وب سایت حتما همانگی های لازم را با دفتر رهپوی دات کام به عمل آورید.




شرایط آیلتس و مهارت فنی
تا جایی که ما تا کنون شاهد بوده ایم بیشترین تغییر قوانین در رابطه با مهاجرت به استرالیا تا به حال شامل افرادی شده است که از طریق مهارت فنی حرفه ای جهت مهاجرت به استرالیا اقدام می نمایند. ادامه>>






مترجمین زبان انگلیسی و اسپانسر ایالتی
بسیاری از مترجمین زبان انگلیسی جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم استرالیا به ما مراجعه می نمایند. تعدادی از آنها در جریان آخرین تحولات مربوط به اقدام از طریق مترجمین زبان انگلیسی نیستند. ادامه>>