ورود موکلین




گروه مشاورین رهپوی دات کام
ما دیدگاه شما را نسبت به دفاتر ارائه دهنده خدمات مهاجرتی تغییر می دهیم. صداقت ما، اعتبار ما و راز موفقیت شما

اداره مهاجرت استرالیا امروز بخشی از سیستم پذیرش مهاجر متخصص که قرار است از جولای 2011 به کار گرفته شود را اعلام نمود.

توجه! این خبر مربوط به سال 2010 می باشد و در آرشیو اخبار سایت رهپوی قرار گرفته است. اخبار جدید را از کانال خبری رهپوی در تلگرام دنبال نمایید.

هدف جذب متخصصینی می باشد که از تحصیلات بالاتری برخوردار بوده، به زبان انگلیسی مسلط تر و تبحر بیشتری در حرفه خود داشته باشند.

مهاجرت قانونی در کل و مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص رفته رفته سختتر می گردد و این درب به مرور زمان تنها به روی افراد خاصی گشوده خواهد ماند که میزان علم و تخصص کاربردی آنها دقیقا و مستقیما با اهداف کشور میزبان منطبق و همخوانی داشته باشد.

بر همین اساس اداره مهاجرت استرالیا شیوه جدید پذیرش مهاجرین را که قرار است از سال آینده اجرا گردد اعلام نمود. مشاورین رهپوی دات کام بدینوسیله سعی می نمایند تا حدی شما را از آنچه قرار است پیش بیاید آگاه نمایند اما توجه داشته باشید که وارد شدن در عمق موارد تکنیکی قضیه میسر نمی باشد. سعی بر آن است که یک برآورد کلی بدست آورید. آگاهی از این موضوع جهت برنامه ریزی اقدام مهاجرت به استرالیا برای شما بسیار مفید خواهد بود و می تواند در پاسخ این سوال که آیا اقدام کنم یا خیر به شما کمک بزرگی بنماید.

در زیر یک سری تفاوتها بین محورهای سنجش صلاحیت مهاجرت به استرالیا و محورهایی که قرار است از جولای 2011 به اجرا در بیاید ذکر می گردند.

- در حال حاضر مجموع امتیازات باید به 120 برسد تا متقاضی بتواند بدون داشتن اسپانسر اقدام نماید. در جولای 2011 مجموع امتیازات چه با اسپانسر و چه بدون اسپانسر باید به 65 امتیاز برسد. خوشحال نشوید!! آن 65 امتیاز خیلی سختتر از 120 امتیاز فعلی بدست خواهد آمد. باقی مطالب را مطالعه فرمایید تا قضیه روشن گردد.

- در حال حاضر میزان تحصیلات متقاضی روی امتیاز ایشان تاثیر چندانی ندارد. دیپلم فنی 60 امتیاز دارد و فوق لیسانس یا دکترا هم 60 امتیاز. از جولای 2011 دیپلم فنی 10 امتیاز خواهد داشت، لیسانس و فوق لیسانس 15 امتیاز و دکتری 20 امتیاز.

- در حال حاضر آیلتس با نمره 6.0 در همه بخشها 15 امتیاز دارد و آیلتس با نمره 7.0 در همه بخشها 25 امتیاز. در جولای 2011 آیلتس با نمره 6.0 در همه بخشها هیچ امتیازی نخواهد داشت. آیلتس با نمره 7.0 در همه بخشها 10 امتیاز و آیلتس با نمره 8.0 در همه بخشها 20 امتیاز.

- در حال حاضر افرادی که بالای 45 سال هستند نمی توانند اقدام نمایند اما از جولای 2011 افراد تا 49 سال می توانند اقدام نمایند اما افرادی که سنشان بین 45 و 49 است هیچ امتیازی از سن دریافت نخواهند نمود! آیا باز هم می توانند اقدام نمایند؟ جواب: در شرایط خیلی خیلی خاص.

- در حال حاضر با ارائه یک نامه از دانشگاه که تایید نماید تحصیلات شما به زبان فارسی بوده است شما 5 امتیاز کسب خواهید نمود. در جولای 2011 سازمان ناتی در استرالیا باید تعیین نماید که آیا شما واجدالشرایط این 5 امتیاز می باشید یا خیر.

- در حال حاضر اگر مدارک فردی در یک شغل که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا می باشد ارزشیابی شده ولی این فرد در یک شغل دیگر از لیست از اداره مهاجرت درخواست مهاجرت کند امتیاز می گیرد اما از جولای 2011 جهت کسب این امتیاز حتما باید زمان درخواست اقامت از طریق شغل ارزشیابی شده و یا یک شغل بسیار نزدیک به شغل ارزشیابی شده صورت گیرد (نه هر شغلی که در لیست بود).

- در حال حاضر ساکن شدن در شهر بزرگ یا کوچک به لحاظ امتیاز تفاوتی ایجاد نمی کند اما از جولای 2011 رهسپار شدن به شهرهای کوچکتر امتیاز بیشتری نسبت به شهرهای بزرگ خواهد داشت.

- در حال حاضر از طریق اسپانسر فامیلی هم می توان اقامت دائم را اخذ نمود ولی از جولای 2011 اسپانسر فامیلی اقامت موقت را در بر خواهد داشت.

خوب اگر شما تا کنون خودتان را درگیر امتیاز بندی ها نکرده اید بهتر است هم اکنون نیز وقت و ذهن خودتان را درگیر این قضیه نفرمایید چرا که توضیحات بالا تنها یک اعلام تفاوت بود و بهتر است اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید حتما با افرادی مشورت نمایید که از این کار به صورت حرفه ای سر در می آورند. دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد. برای باز هم روشنتر شدن قضیه به مثالهای زیر توجه فرمایید:

- یک مهندس، 28 ساله، دارای مدرک لیسانس، مجرد، با سه سال سابقه کار، دارای مدرک آیلتس با نمره 6.0 در همه بخشها، بدون هیچ اسپانسر در استرالیا: با شرایط فعلی 120 امتیاز می آورد که می تواند مستقیما جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید. در جولای 2011 دارای 55 امتیاز خواهد بود که 10 امتیاز از 65 مورد نیاز آن موقع کم خواهد داشت و نمی تواند اقدام نماید.

- یک مهندس فوق لیسانس، 40 ساله، متاهل (که همسر وی نیز شرایط خوبی دارد و می تواند 5 امتیاز کمک کند)، دارای آیلتس 6.0 در همه بخشها، دارای اسپانسر ایالتی، دارای 8 سال سابقه کار. با شرایط فعلی 120 امتیاز می آورد که می تواند اقدام نماید و در جولای 2011 دارای 60 امتیاز خواهد بود که 5 امتیاز کم دارد و نمی تواند اقدام نماید.

- یک فرد فنی، دارای مدرک کار و دانش و یا یک مدرک فنی 900 ساعته، مجرد، 29 ساله، دارای 6 سال سابقه کاری و دارای مدرک آیلتس با نمره 6.0 در هر بخش همچنین دارای اسپانسر. در حال حاضر 125 امتیاز خواهد داشت و در جولای 2011 این فرد 55 امتیاز خواهد داشت و نمی تواند اقدام نماید.

منظور از مثالهای فوق این نیست که بگوییم از جولای 2011 دیگر هیچ فردی نمی تواند از طریق مهارت و تخصص به استرالیا مهاجرت نماید. منظور این است که ملاحظه فرمایید چه موارد معمولی و عمومی دیگر نخواهند توانست مهاجرت نمایند. شاید دور از واقعیت نباشد که بگوییم بیش از 70% موکلین رهپوی دات کام (و شاید وکلای دیگر) و اکثر افرادی که تا کنون فرم ارزشیابی را در سایت رهپوی دات کام پر نموده اند جزء آن دسته خواهند بود که از جولای 2011 دیگر نخواهند توانست از طریق مهارت و تخصص به استرالیا مهاجرت نمایند مگر اینکه تا آن زمان پرونده آنها به اداره مهاجرت استرالیا ارسال شده باشد.

در نظر داشته باشید که وقتی صحبت از قوانین مهاجرت به استرالیا به میان می آید منظور قوانینی هستند که در زمان ارسال پرونده شما به اداره مهاجرت استرالیا روی پرونده شما موثر خواهند بود. یعنی اگر شما جولای 2011 واجد الشرایط نخواهید بود ولی هم اکنون واجدالشرایط می باشید، باید برنامه خود را طوری تنظیم نمایید که قبل از جولای 2011 پرونده شما به اداره مهاجرت استرالیا ارسال گشته باشد. پس باید تا آن زمان مراحل ارزشیابی مدارک توسط سازمانهای ارزشیابی در استرالیا و اخذ اسپانسر (در صورت نیاز) را طی نموده باشد که تمام این موارد به وقت نیاز دارد.

اطلاع رسانی از ما، تصمیم گیری با شما

برایتان آرزوی موفقیت داریم.



جهت کپی مطالب این وب سایت حتما همانگی های لازم را با دفتر رهپوی دات کام به عمل آورید.