ورود موکلین




گروه مشاورین رهپوی دات کام
ما دیدگاه شما را نسبت به دفاتر ارائه دهنده خدمات مهاجرتی تغییر می دهیم. صداقت ما، اعتبار ما و راز موفقیت شما

تغییرات 23 سپتامبر 2009 چیست و چه تاثیراتی بر روند مهاجرت به استرالیا دارد؟

توجه! این خبر مربوط به سال 2009 می باشد و در آرشیو اخبار سایت رهپوی قرار گرفته است. اخبار جدید را از کانال خبری رهپوی در تلگرام دنبال نمایید.

قبل از اینکه مطالب زیر را مطالعه نمایید به شما پیشنهاد می دهیم اخباری که در زمینه بحران اقتصادی و اثرات آن بر مهاجرت استرالیا که در تاریخ 1 ژانویه 2009 در سایت ما درج گردیده بود را مطالعه نمایید.

از 23 سپتامبر 2009 به بعد با ما تماسهای زیادی در رابطه تغییرات جدید اعمال شده از طرف اداره مهاجرت استرالیا گرفته شده است. بر این اساس تصمیم گرفتیم جهت شفاف تر شدن این قضیه چه برای موکلین خودمان و چه برای موکلین وکلا و مشاورین دفاتر مهاجرتی دیگر توضیحاتی در این زمینه ارائه نماییم که امیدواریم مفید واقع گردد.

پیش از هر چیز همیشه به یاد داشته باشید که اگر کشوری (مخصوصا کشورهای تراز اول جهان) مهاجر می پذیرد، تنها و تنها به دلیل پیشبرد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مملکت خود این کار را انجام می دهد. آنها نه دلشان برای تابعین کشورهای دیگر می سوزد و نه قصد دارند به کاهش آمار بیکاری در کشوهای دیگر (مخصوصا کشورهای جهان سوم) کمکی بنمایند.

البته که پذیرش مهاجر از طرف این کشورها همانطور که در بخشهای دیگر سایت توضیح داده شده بطور خودکار یک سود دو جانبه را هم برای مهاجر و هم برای میزبان بوجود می آورد ولی شرایط این منفعت تنها به صورت یکطرفه (یعنی از طرف کشورهای مهاجر پذیر) کنترل می شود. شرایطی مثل اینکه آیا این همکاری ادامه پیدا کند یا خیر. اگر بله، مدت زمان انجام این همکاری به چه صورت باشد و مهاجر چه مدتی بتواند در کشور میزبان زندگی نماید و موضوعی که این روزها داغ است اینکه مهاجر چه مدت زمانی صبر نماید تا پرونده وی از طرف اداره مهاجرت کشور مربوطه مورد برسی قرار گرفته و به نتیجه برسد.

پس این ما نیستیم که در رابطه با چگونگی برسی و مدت زمان برسی پرونده خود تصمیم می گیریم. اداره مهاجرت استرالیا این موراد را بر اساس نیازها و شرایط کشور خود در هر زمان برسی می نماید. تعارف هم ندارد. هر زمان نیاز ببیند زودتر پاسخ می دهد و هر زمان که نیاز به مهاجر نداشته باشد دیرتر پاسخ می دهد. اگر ضروری بداند تغییرات جدید را عطف به ما سبق می نماید و ضرری را هم که متقاضیان متحمل می شوند برایش مهم نیست. اگر به زبان و فرهنگ انگلیسی تا حد و حدودی آشنایی داشته باشید و بتوانید سایت اداره مهاجرت استرالیا را مطالعه نمایید خیلی اوقات متوجه خواهید شد که پاسخ به سوالات متقاضیان مهاجرت با یک فرهنگ خاصی صورت گرفته است. مثلا فردی می پرسد تکلیف من چیست که باید 3 سال جهت اخذ جواب صبر نمایم و جواب می گیرد "می توانی صبر کنی، می توانی از طریق دیگری اقدام نمایی، می توانی منصرف شوی که اگر منصرف شوی مبلغی که به اداره مهاجرت استرالیا (2525 دلار) پرداخت نموده ای مسترد نخواهد شد". این نوعی پاسخ است که در واقع می گوید این تو هستی که به ما نیاز داری نه ما به تو که منطقا پاسخ صحیحی به فردی که کلی هزینه می کند و اوقات زندگی خود را صرف تهیه مدارک جهت مهاجرت استرالیا نموده است نمی باشد. بگذریم که خیلی از افراد به دلیل گرفتن گواهی اشتغال و یا مدارک دیگر برای اداره مهاجرت استرالیا موقیت شغلی خود در ایران را نیز خدشه دار می نمایند. خیلی از افراد برنامه ریزی می کنند که یکساله ویزای خود را بگیرند اما بعد از 2 سال خبری از اداره مهاجرت نمی شود. خیلیها کارشان را شروع کرده و به خدمت سربازی می روند و برنامه ریزی می کنند که پس از پایان خدمت ویزایشان خواهد آمد اما هنوز خدمتشان تمام نشده ویزا می آید و اگر اسپانسر داشته باشند مدت محدودی جهت رفتن به استرالیا را دارند.

خوب، پس از این همه تفاصیل نتیجه چیست؟ قوانین 23 سپتامبر چیست؟ جهت مهاجرت استرالیا اقدام کنم یا نه؟

قوانین 23 سپتامبر هیچ موضوع جدیدی نیست و با تغیرات گذشته تفاوت چندانی ندارد. مثل همیشه بحث سر اولویتهاست. اولویتهایی که بر اساس آنها اداره مهاجرت استرالیا تصمیم می گیرد که چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا پرونده شما در اداره مهاجرت استرالیا برسی گردد. باز هم لیست مشاغلهای مختلف به روز گردیده و متنوع می باشند. افردای که کلا در هیچکدام از اولویتها قرار نمی گیرند ممکن است مجبور شوند 3 سال جهت اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا صبر نمایند. باقی افراد به ترتیب اولویت زودتر ویزای خود را دریافت خواهند کرد. باز هم مثل قبل اگر اسپانسر داشته باشید کارتان سریعتر از افرادی که اسپانسر ندارند انجام خواهد گردید. اگر اسپانسر داشته باشید و شغل شما در لیست نیاز بحرانی استرالیا هم باشد باز هم سریعتر (به گفته اداره مهاجرت 12 ماهه) انجام خواهد گردید. انواع و اقسام اولویتها (تا 7 نوع ) تعریف و دسته بندی شده است. اما همانطور که قبلا ذکر گردید نمی توان به این برنامه ریزی و اولویتهای اداره مهاجرت اتکا نمود. چرا که این سازمان دهی نیزمثل قوانین قبلی هیچ ضمانت ثبات ندارد و در هر زمان می تواند تغییر نماید. پس اگر می خواهید خیالتان کاملا راحت باشد:

1- زمانی که جهت مهاجرت استرالیا اقدام می نمایید روی مدت زمان پروسه کاری حساسیت به خرج ندهید چرا که این موضوع دست شما نیست. استرالیا تعیین می کند که چه زمانی به شما پاسخ مثبت یا منفی بدهد. تا چندی پیش ویزای افرادی که اسپانسر ایالتی داشتند 7 ماهه می آمد. اما الان این مدت زمان طولانی تر شده است بگذریم که اخذ اسپانسر هم دشوارتر از قبل شده است. شاید یک زمانی مجبور باشید برای اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا همانند کانادا 5 سال یا بیشتر صبر نمایید و شاید پس از چند سال دیگر اصلا همچین امکانی کلا وجود نداشته باشد. پس بهترین حالت این است که روند اخذ اقامت استرالیا را در کنار زندگی معمولی خود بدون آنکه روی زمانبندی دقیق انجام آن کاملا حساب باز نمایید پیگیری نمایید. افرادی که پس از اقدام جهت اخذ اقامت استرالیا برنامه زندگی خود را از همان اولین مراحل کار بر اساس شروع زندگی در استرالیا در یک مدت زمان مشخص بنا می نمایند از این پس به دلیل بی ثباتی شرایط اداره مهاجرت استرالیا واقعیت با برنامه های آنها منطبق نخواهد گردید و بنا بر این با مشکل مواجه خواهند شد. پس پیشنهاد ما این است که زمانی برای مهاجرت استرالیا اقدام نمایید که این کار را به عنوان یک برنامه جانبی در خلال زندگی روزمره خود در نظر گرفته باشید. بدین ترتیب که اگر نتیجه آن دیر و زود شد در پروسه شغلی و زندگی عادی شما در ایران یا در کشور اقامت فعلیتان تاثیر منفی نداشته باشد.

2- هر چه زودتر اقدام نمایید. این جمله تبلیغاتی نیست! قصد ما از عنوان نمودن این مطلب این نیست که هر چه سریعتر به دفتر ما و یا دفتر هر وکیل دیگری تشریف برده و قرارداد ببندید. مهم این است که بدانید الان کشورهای پیشرفته ای که به صورت قانونی مهاجر می پذیرند از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر می باشند. تجربه نشان داده است که شرایط مهاجرت قانونی همیشه با گذشت زمان سخت تر شده است و پس از مدتی هم غیر ممکن گردیده است. پس به جای اینکه از خود بپرسید که آیا می ارزد که بین یک تا سه سال به خاطر اخذ اقامت استرالیا صبر کنم، ببینید که آیا در نهایت داشتن برچسب اقامت استرالیا روی پاسپورتتان به هزینه های صرف شده و دوندگی های تهیه مدارک می ارزد یا خیر. همه نکات مثبت و منفی کار را در دو کفه ترازو قرار دهید و هر کدام که سنگینتر بود را انتخاب نمایید. بدانید که اخذ اقامت استرالیا (اگر از طریق وکیل اقدام نمایید) نهایتا حدود 7.5 میلیون تومان هزینه خواهد داشت (هزینه دفاتر ممکن است متفاوت باشد). شما در نظر بگیرید که این مبلغ را هم هزینه کردید و اقامت را هم گرفتید. اما اخذ اقامت آنقدر طول کشید که کلا مسیر زندگیتان تغییر کرد و به استرالیا مهاجرت نکردید. تنها چیزی که عایدتان خواهد شد برچسب اقامت دائم استرالیا بر روی پاسپورتتان خواهد بود که تا 5 سال می توانید از آن استفاده نمایید. آیا هزینه صرف شده و زحمت کشیده شده به چیزی که بدست آورده اید می ارزد؟ این یک انتخابی است که هر فرد بسته به شرایط خود باید انجام دهد. خیلی از موکلین ما کلا قصد مهاجرت به استرالیا را ندارند اما جهت اخذ اقامت استرالیا اقدام نموده اند.

3- تمامی زمانبندی هایی که اداره مهاجرت، سازمانهای ارزشیابی مدارک و حتی وکیلتان به شما می دهند تنها به طور نسبی و با مارجین خطای بالا! قابل اتکا می باشند. چرا که هیچکدام از این مراجع توانایی پیشبینی آینده را ندارند و مدت زمانهایی که برای شما عنوان می نمایند تنها می تواند به عنوان یک برآورد کلی که بر اساس تجربیات و شرایط روز پایه گذاری شده است مورد استفاده شما قرار گیرد. از آنجا که در حال حاضر فاکتور زمان در عمل به عنوان یک فاکتور مجهول و متغیر در آمده است، پیشنهاد می دهیم خودتان را زیاد درگیر سر در آوردن از سیستم زمانبندی اداره مهاجرت استرالیا نفرمایید چرا که تا متوجه شوید که اوضاع چگونه است، شرایط تغییر خواهند کرد. این کار را به وکیلتان محول کنید تا او بهترین نحوه اقدام و بهترین شیوه تنظیم پرونده را برای شما برگزیند.

نتیجه: قوانین 23 سپتامبر تکرار اولویتهای شغلی و تحصیلی جهت مدت زمان برسی پرونده شما توسط اداره مهاجرت استرالیا می باشد و اینکه آیا با توجه به اولویتهای جدید اقدام نمایید یا خیر به نظر ما با شرایط اجتماعی و اقتصادی شما مرتبط خواهد بود که با توجه به مطالب فوق امیدواریم تصمیم گیری کمی برایتان ساده تر گردد.

در تاریخ 8 فوریه 2010 دوباره اولویتها تغییر کردند.

جهت کپی مطالب این وب سایت حتما همانگی های لازم را با دفتر رهپوی دات کام به عمل آورید.




شرایط آیلتس و مهارت فنی
تا جایی که ما تا کنون شاهد بوده ایم بیشترین تغییر قوانین در رابطه با مهاجرت به استرالیا تا به حال شامل افرادی شده است که از طریق مهارت فنی حرفه ای جهت مهاجرت به استرالیا اقدام می نمایند. ادامه>>






مترجمین زبان انگلیسی و اسپانسر ایالتی
بسیاری از مترجمین زبان انگلیسی جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم استرالیا به ما مراجعه می نمایند. تعدادی از آنها در جریان آخرین تحولات مربوط به اقدام از طریق مترجمین زبان انگلیسی نیستند. ادامه>>