ورود موکلین




گروه مشاورین رهپوی دات کام
ما دیدگاه شما را نسبت به دفاتر ارائه دهنده خدمات مهاجرتی تغییر می دهیم. صداقت ما، اعتبار ما و راز موفقیت شما

چکیده ای از سخنان وزیر جدید مهاجرت استرالیا آقای کریس باون (Chris Bowen) در اولین کنفرانس علنی وی در استرالیا

توجه! این خبر مربوط به سال 2010 می باشد و در آرشیو اخبار سایت رهپوی قرار گرفته است. اخبار جدید را از کانال خبری رهپوی در تلگرام دنبال نمایید.

این موضوع ربطی به قوانین مهاجرتی استرالیا ندارد اما مطالعه آن برای افرادی که در مراحلی از مهاجرت به استرالیا می باشند می تواند جالب باشد. از آنجا که خیلی از موکلینمان و باقی هموطنان این بخش از سایت را جهت دریافت لیست ایالتها مدام چک می نمایند، از این فرصت استفاده نموده و عنوان می نماییم که هنوز لیست کامل مشاغل مورد نیاز ایالتهای استرالیا (غیر از ایالت استرالیای جنوبی که فعلا یک لیست موقت داده) اعلام نشده است و به محض اینکه اعلام گردند در سایت گذاشته خواهند شد.

در یک کنفرانسی که معمولا هر سال در استرالیا حول محورهای مهاجرتی بر گزار می گردد آقای کریس باون وزیر جدید مهاجرت استرالیا اولین سخنرانی علنی خود را ایراد فرمودند.

دفتر رهپوی دات کام ترجمه بخشهایی از این سخنرانی را در اختیار شما هموطنان عزیز که به نوعی در تکاپوی مهاجرت به استرالیا می باشید قرار می دهد. متن کامل این سخنرانی را می توانید در سایت وزارت مهاجرت استرالیا به زبان انگلیسی بخوانید. بد نیست کمی با بیوگرافی و دیدگاه های وزیر مهاجرت کشوری آشنا گردید که قصد مهاجرت، کار و تحصیل در آن را دارید. خستگی تهیه مدارک هم کمی از تنتان بیرون می رود. لطفا توجه داشته باشید که این متن مصاحبه کامل آقای باون نمی باشد و ما فقط بخشهایی از آن را جدا نموده ایم که فکر می کنیم خواندن آنها خسته کننده نباشد. ترجمه متن بدلیل طبیعت نوع گفتار آقای باون، توسط مترجمین دفتر رهپوی دات کام بصورت عامیانه و مفهومی صورت گرفته است. خواهشمند است در صورت کپی این مطالب منبع (www.rahpooy.com) را نیز ذکر نمایید. برای ما باعث تاسف می باشد که مطالب سایتمان را بصورت کپی کامل در سایتهایی می بینیم که هیچگونه هماهنگی در این زمینه با ما انجام نداده اند و از این مطالب در سایت خود استفاده تبلیغاتی می برند. امیدواریم روزی هم در مملکت ما، همه ما در تولید مطالب مفید برای دیگران زحمت بکشیم و اگر هم از زحمات دیگران جهت اطلاع رسانی استفاده می کنیم حداقل منبع خبر را ذکر نماییم تا جنبه استفاده تبلیغاتی برای خودمان را نداشته باشد. سخنان زیر از زبان آقای کریس باون وزیر جدید مهاجرت به استرالیا می باشد.

من تمایل دارم سخنانم را با تقدیر از افرادی شروع نمایم که مالکین اجدادی سرزمینی هستند که ما امروز در آن دور هم جمع شده ایم. مردمان بدیاگال (Bediagal) و کامیگال (Kameygal) و همه اولاد آنها که میراث و فرهنگ آن مردم (قوم) را انتقال داده اند.

من از بودن در میان شما برای ارائه اولین سخنرانی خود به عنوان وزیر مهاجرت و تابعیت خرسندم. دوست دارم کمی در مورد پیش زمینه های خودم با شما صحبت کنم و توضیح دهم که چگونه این پیش زمینه ها در دیدگاه من در سمت جدیدم تاثیر گذار بوده اند. سپس برنامه های دولت و چالشهایی را که در زمینه مهاجرت و تابعیت در پیش رو داریم را مورد بحث قرار خواهم داد.

وقتی نخست وزیر گیلارد (Gilard) از من درخواست کرد (توضیح رهپوی دات کام: نخست وزیر گیلارد همان خانمی است که پس از انتخابات استرالیا که خیلی طول کشید تا به نتیجه برسد و باعث شد کار مهاجرین کلی به تاخیر بیافتد در نهایت نخست وزیر شد) که این سمت رو به عهده بگیرم، می دانستم که این یک شغل چالش برانگیز است. اتفاقا یکی دو هفته اول هم نا امیدم نکرد. جدا از چالشی بودن، این سمت یک محور خیلی مهمی را در بر می گیرد. محوری که من خوشحالم از اینکه ظرفیت بدوش کشیدن مسئولیت آن را دارم.

اهمیت مهاجرت و جامعه چند فرهنگی در استرالیا: مهاجرت هسته اصلی استخوان بندی جامعه ما می باشد. از هر 5 استرالیایی دو نفر از آنها در خارج از استرالیا بدنیا آمده اند. خود من یکی از آنها هستم. اجداد پدری من، باون ها (The Bowens) در سال 1860 جهت کار در معادن ذغال سنگ از ویلز (Wales) به استرالیا مهاجرت کردند. (توضیح مترجم رهپوی دات کام: ویلز یک کشور کوچک در غرب انگلیس می باشد). مادر من 100 سال بعد از آنها در 1960 به اینجا آمد. او خودش را یک توریست 10 پوندی توصیف می کرد. پس اگر برنامه مهاجرت به استرالیا وجود نداشت من هم الان اینجا نبودم.

من می دانم که خیلی از مردم از انتصاب من به عنوان وزیر مهاجرت شگفت زده شده اند. انتصاب یک اقتصاد دانی که قبلا سمتهای پی در پی اقتصادی داشته است مردم را به این فکر انداخت که من دیگر چه وزیر مهاجرتی خواهم شد.

خوب، باید بگویم که اتفاقا من به عنوان یک اقتصاد دان اهمیت چالشهای اقتصادی مهاجرتی را خیلی خوب درک می کنم. من می دانم که برنامه مهاجرتی ما چه تاثیرات بسزایی می تواند روی تعداد جمعیت، شاخص فعالیتهای شغلی و سطح تولید در کشور ما داشته باشد.

زمانی که من وزیر اقتصاد بودم، قسمتی از کار من این بود که در جهت ترفیع استرالیا بعنوان مرکز خدمات اقتصادی تلاش کنم. و یکی از مهمترین شاخصهای موفقیت فروش ما در این زمینه مهارت ما در زبانهای مختلف دنیا بود که این مهارت بر اساس سیاستهای مهاجرتی در کشور ما بوجود آمده بود.

به همین میزان هم به برنامه مهاجرت در جامعه مان اهمیت می دهم. من در محله سمیتفیلد (Smith Field) بزرگ شده ام که حدود یک ساعت به سمت غرب با اینجا فاصله دارد. قسمتی از فیرفیلد (Fairfield) می باشد که به قلب چند ملیتی سیدنی معروف است. من هنوز هم با خانواده ام در آنجا زندگی می کنم. من در بین ایتالیایی ها، مالتها، سربها، کرواتها و مغدونیها بزرگ شده ام و ما هیچ مشکلی با هم نداریم. هر روز صبح که دخترم را به مدرسه می رسانم، نگاه می کنم و می بینم که همراه فرزندان مهاجرین از در مدرسه داخل می شود. مهاجرینی از چین، ویتنام، عراق و سودان. و من شکر گذار هستم که دخترم در یک محیط چند فرهنگی تری نسبت به من رشد می کند. من معمولا فکر می کنم که این غیر ممکن است که فردی در محله سمیتفیلد بزرگ شود اما یک راسیست (نژاد پرست) بشود. وقتی که توی 5 سالگی بهترین دوستت از آن سر دنیا آمده باشد می تواند روی دیدگاه تو به زندگی تاثیر گذار باشد. این نوع تجربه هااست که در طول زندگی من تاثیر عمیقی روی تعهدم به جامعه چند فرهنگی گذاشته.

و حالا من در پارلمان فدرال نماینده محله ای هستم که در آن بزرگ شدم. همانطور که می توانید انتظارش را داشته باشید، به عنوان نماینده یک محیط بسیار چند فرهنگی خیلی از وقت من صرف صحبت با مردمی میشود که علاقه دارند باقی اعضاء خانواده خودشان را به استرالیا بیاورند. اعضاء این خانواده ها می تواند پدر و مادری باشند که در انگلیس به سر می برند و یا برادری که در یک کمپ پناهندگی در شهر عمان (کشور اردن) منتظر تعیین تکلیف است. معمولا به من یادآوری میشود که سرنوشت مردمی که در کمپهای پناهندگی در گوشه و کنار دنیا نشسته اند در میان بحثهای مربوط به تعیین سیاستهای مهاجرتی و پناهندگی گم می گردد. مورد دیگری که تجربه 6 سال اخیر من به من آموخته است این است که در پس پرده هر بحث، هر یادداشت کوچک و هر پرونده، انسانهای واقعی با امید و آرزو نشسته اند.

(باقی صحبتهای آقای باون مربوط به سیاستهای پذیرش پناهندگی در استرالیا می باشد که از بحث و اهداف مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص که در حیطه فعالیتهای دفتر رهپوی دات کام می باشد خارج است اما آخرین جملات وی در زیر می آید)

استرالیا اولین کشور در جهان بود که مقام وزیر مهاجرت را خلق نمود که هدف آن جا انداختن اهمیت مهاجرت در اقتصاد مملکت ما و جدیدا هم در جامعه ما می باشد. من از اینکه آخرین نفر در صف داشتن این مقام می باشم خوشحال هستم. و امید به همکاری خوبی از طرف شما جهت انجام این مسئولیت با ارزش و چالش بر انگیز دارم. شمایی که نقش مهمی در سیستم مهاجرتی ما دارید.

متشکرم

جهت کپی مطالب این وب سایت حتما همانگی های لازم را با دفتر رهپوی دات کام به عمل آورید.