ورود موکلین




گروه مشاورین رهپوی دات کام
ما دیدگاه شما را نسبت به دفاتر ارائه دهنده خدمات مهاجرتی تغییر می دهیم. صداقت ما، اعتبار ما و راز موفقیت شما

از اول جولای سال 2012 اداره مهاجرت استرالیا بر اساس شیوه جدیدی پرونده های مهاجرتی را برسی خواهد نمود.

توجه! این خبر مربوط به سال 2011 می باشد و در آرشیو اخبار سایت رهپوی قرار گرفته است. اخبار جدید را از کانال خبری رهپوی در تلگرام دنبال نمایید.

موکلین محترم رهپوی و هموطنانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند توجه داشته باشند که دولت استرالیا و اداره مهاجرت همواره در تلاشند که نحوه پذیرش مهاجرین را هر چه بیشتر در راستای منافع استرالیا تغییر دهند. به همین علت همه افرادی که به نوعی برنامه مهاجرت به استرالیا را دارند باید نحوه اقدام خود را با شرایط روز تطبیق دهند تا ریسک به نتیجه نرسیدن تلاششان به حد اقل برسد.

در روش کنونی مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص که در بخش شرایط مهاجرت به استرالیا در سایت رهپوی قابل مطالعه می باشد شرایط اقدام به این گونه است که هر متقاضی باید ببیند آیا شغل وی در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و یا ایالتهای استرالیا وجود دارد یا خیر. اگر شغل وی در یکی از این لیستها قرار داشت فرد می تواند تقاضای خود را جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نماید. البته پیش از ارسال تقاضانامه باید مهارت فرد توسط یکی از سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا تایید شده باشد.

پس می توان گفت در روش فعلی (یا به قول اداره مهاجرت استرالیا در مدل فعلی) این شما هستید که با بررسی شرایط روز مهاجرت احساس می کنید و یا مشاور شما به شما پیشنهاد می دهد که شرایط شما مناسب می باشد و سپس شما مدارکتان را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال می نمایید و اداره مهاجرت استرالیا بر اساس شرایط روز و موارد موجود در پرونده به شما یا جواب مثبت و یا جواب منفی خواهد داد.

بنا بر این اگر احساس شما و یا راهنماییهای مشاور شما درست نباشد و یا شرایط اقدام پس از مدتی از طرف اداره مهاجرت استرالیا تغییر نماید شما کلی هزینه خواهید نمود و مدارک خود را ارسال خواهید نمود و بعد از مدتی انتظار اداره مهاجرت استرالیا پاسخ می دهد که به دلیل الف یا بدلیل ب تقاضانامه شما مردود است. به زبان ساده می توان گفت که پرونده شما بدون اطلاع قبلی به اداره مهاجرت استرالیا ارسال می گردد و اداره مهاجرت با یک پرونده رو به رو می شود که انتظار آن را نداشته و شروع به بررسی پرونده بر اساس شرایط روز می نماید و به هر دلیلی که اداره مهاجرت صلاح دانست آن پرونده را قبول و یا مردود می نماید.

خوبی این مدل برای متقاضیان این است که تعداد بیشتری می توانند شانس خود را امتحان نموده و پرونده خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایند. اما نکته منفی آن هم این است که چون پرونده بدون پیش بینی بدست اداره مهاجرت استرالیا می رسد، اداره مهاجرت ممکن است بر اساس شرایط روز استرالیا نتیجه پرونده را مشخص نماید. در چنین حالتی ممکن است به عنوان مثال یک مهندس عمران که از طرف انجمن مهندسین استرالیا هم بعنوان مهندس حرفه ای ارزشیابی شده باشد و پرونده خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نموده باشد، اما بر اساس شرایط روز (مثلا دریافت پرونده های بسیار زیاد توسط اداره مهاجرت استرالیا) پرونده این مهندس حرفه ای برگردانده شود. در واقع این اتفاقی بود که در سال 2010 در جریان بحران اقتصادی برای بیست هزار نفر از متقاضیان مهاجرت به استرالیا افتاد که پس از گذشت 3 سال از ارسال پرونده های خود به اداره مهاجرت استرالیا پرونده های آنان باز گردانده شد. در این رابطه می توانید در بخش بحران اقتصادی سایت رهپوی بیشتر مطالعه فرمایید. در طرف دیگر قضیه خیلی اوقات اتفاق می افتد که در یک شرایط زمانی خاص استرالیا به متخصص خاصی مثلا به آرایشگر دیگر نیاز ندارد اما چون اداره مهاجرت پرونده هزاران آرایشگر را دریافت نموده است به تعداد زیادی از آنها پاسخ مثبت می دهد و شرایط را عطف به ما سبق نمی کند. نتیجه این است به یکباره استرالیا پر می شود از آرایشگرانی که نمی توانند کار پیدا کنند. پس اداره مهاجرت استرالیا باید در فکر مدل جدیدی می بود تا بتواند هر چه بیشتر از اتفاقاتی نظیر این پیشگیری نماید.

مدلی که دولت استرالیا در تاریخ 10 می 2011 به اداره مهاجرت استرالیا پیشنهاد نموده است به مدل "ابراز علاقه و دعوتنامه" یا به واژه انگلیسی آن "Expression Of Interest and Invitation " معروف است که البته کشورهای دیگری از جمله نیوزلند سالهاست که از چنین مدلی استفاده می نمایند. فقط معلوم نیست چرا دولت استرالیا تازه به فکر چنین سیستمی افتاده است. در مدل ابراز علاقه و دعوتنامه هر فردی که علاقه مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص را دارد پیش از اینکه مدارک خود را بصورت تمام و کمال آماده نموده و به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نماید یک فرم را پر نموده و در آن رزومه خود را بیان می نماید و این فرم که اصطلاحا به آن ابراز علاقه گفته می شود به اداره مهاجرت استرالیا ارسال می گردد. اداره مهاجرت در مدت زمان کمی این فرم را بررسی می نماید و بر اساس شرایط روز می سنجد که آیا ورود چنین شخصی به استرالیا مفید خواهد بود یا خیر و پاسخ آن فرم را در مدت زمان کمی می دهد. اگر پاسخ فرم مثبت بود، اداره مهاجرت استرالیا فرد متقاضی را دعوت می نماید تا پرونده کامل خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نماید و اگر پاسخ منفی بود فرد باید فکر مهاجرت به استرالیا را نکند مگر اینکه شرایط روز مهاجرت و یا شرایط شغلی و یا تحصیلی فرد تغییر نمایند. در مدل ابراز علاقه هم تکلیف متقاضی زودتر مشخص می گردد و هم اداره مهاجرت استرالیا می تواند به نحو زیرکانه تری متخصصین مفید و آماده به کار را از باقی متخصصین متناسب با شرایط روز تفکیک نموده و برای آنها دعوتنامه صادر نماید تا مدارک کاملشان را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایند.

لطفا در نظر داشته باشید که مشاورین رهپوی بر اساس وظیفه تمامی تغییراتی که قرار است در روند مهاجرت به استرالیا اتفاق بیافتد را در این سایت و در بخش اخبار منعکس خواهند نمود. بسیاری از این موارد مانند همین خبر امروز فعلا در حد یک پیشنهاد از طرف دولت استرالیا می باشند و نحوه به اجرا گذاشتن آنها بطور خیلی دقیق و واضح هنوز از طرف اداره مهاجرت استرالیا اعلام نشده است. تا زمانی که مدل ابراز علاقه و دعوتنامه به اجرا گذاشته شود هنوز بیش از یک سال فرصت داریم و ممکن است تا آن زمان در این مدل پیشنهادی تغییرات زیادی بوجود بیاید. پس خواهشمندیم از تماس با دفتر رهپوی و سوالات بیشتر در زمینه این مدل در حال حاضر خودداری فرمایید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه از طرف اداره مهاجرت استرالیا اعلام گردد اما تا آن زمان حتما پیش از به جریان انداختن پرونده مهاجرتی خود موارد زیر را مد نظر داشته باشید. مشاورین رهپوی تا حد ممکن این موارد را در همه بخشهای مربوطه در سایت تکرار کرده اند که هیچ فردی به قول معروف با چشمان بسته روند مهاجرت به استرالیا را آغاز ننماید در مورد روند مهاجرت به استرالیا در شرایط فعلی می توانید بخش روند اخذ اقامت استرالیا را در سایت رهپوی را مطالعه فرمایید.

از نظر مشاورین رهپوی هدف دولت استرالیا از پذیرفتن مهاجرین متخصص رشد اقتصادی و فناوری در استرالیا و در عین حال جلو گیری از مهاجرت غیر قانونی به استرالیا می باشد. پس اداره مهاجرت استرالیا به هنگام بررسی پرونده های متقاضیان متخصص کاملا بعد انسان دوستانه قضیه را نادیده گرفته و تنها و تنها بر اساس نفعی که فرد متخصص می تواند برای کشور استرالیا داشته باشد نتایج پرونده ها را مشخص می نماید. پس مد نظر داشته باشید که ممکن است در زمانی که شما پرونده خود را به جریان می اندازید، شرایط شما جهت مهاجرت به استرالیا کاملا مناسب باشد. به این معنی که هم شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد. هم نمره آیلتس شما مورد قبول باشد. هم یک یا چند ایالت استرالیا خواهان اسپانسر شدن شما باشند. اما پس از گذشت چند مدت مثلا تا زمانی که شما تاییدیه تحصیلی و شغلی خود را از یکی از سازمانهای ارزشیابی مدارک دریافت می نمایید، یا شغل شما از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا حذف گردد، یا اداره مهاجرت استرالیا در خواست نمره بالاتر در امتحان آیلتس در تخصص شما بنماید، یا ظرفیت سالانه پذیرش مهاجر متخصص توسط دولت استرالیا و یا ایالتهای اسپانسر شونده تکمیل گردد و یا مواردی از قبیل اتفاقات سیاسی و اجتماعی در استرالیا و یا ایران بیافتد که در پشت صحنه باعث پذیرفته نشدن پرونده های مهاجرین گردد و هر کدام از این موارد می تواند روی موفقیت پرونده شما نیز تاثیر گذار باشد.

از نظر ما مهم این است که آماده باشید تا بتوانید از موقعیتها استفاده نمایید. مثلا یک مهندس میکانیک که همین الان جواز مهندسی حرفه ای را در دست دارد شرایط خیلی بهتری دارد نسبت به مهندسی که تازه می خواهد پرونده خود را به جریان انداخته و جواز مهندسی را کسب نماید. چون مهندسی که در حال حاضر جواز استرالیایی خود را در دست دارد حتی اگر شغل او همین امروز در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا نباشد حداقل می تواند امید داشته باشد که شاید 6 ماه دیگر یکی از ایالتهای استرالیا به شغل وی نیاز پیدا کند و در آن زمان بتواند از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نماید. اما مهندسی که بخواهد 6 ماه دیگر پرونده خود را به جریان بیاندازد نمی تواند به موقع از موقعیت فرضی بوجود آمده 6 ماه دیگر استفاده نماید چرا که اخذ جواز مهندسی خودش 6 ماه طول خواهد کشید. البته منظور ما از گفته این نیست که همه پرونده های خود را به جریان بیاندازند چرا که در آن طرف قضیه هم ممکن است فردی به امید اینکه شرایط اقدام مساعد خواهد شد پرونده خود را به جریان بیندازد و مدارک خود را نیز از طریق یکی از سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا ارزشیابی نماید اما هیچگاه شرایط برای ارسال پرونده به اداره مهاجرت مساعد نگردد و فرد هزینه ها و زحمتهایی که بابت ارزشیابی مدارک خود صرف نموده بود را از دست بدهد. به هر حال انتخاب از این دو حالت خارج نیست.

وظیفه ما به عنوان مشاور راهنمایی و اطلاع رسانی می باشد و این شما هستید که با توجه به اطلاعات داده شده و صلاح دید خودتان انتخاب خواهید نمود که به استرالیا مهاجرت نمایید یا خیر.

موفق باشید

جهت کپی مطالب این وب سایت حتما همانگی های لازم را با دفتر رهپوی دات کام به عمل آورید.